Klantendienst

Verzendingskosten / behandelkosten

Onder verzendings- of behandelkosten wordt verstaan, alle leveradressen in België en Nederland, en bedragen per bestelling € 6.95, ongeacht het aantal artikelen of aantal zendingen per bestelling. Hierin zijn tevens de orderbehandelingskosten begrepen. De verzendingskosten voor overige landen zijn afhankelijk van het land van aflevering. Hiervoor dient u contact met ons op te nemen.

Levering in België

Voor aflevering in België neemt De Post cq. Taxipost de levering van uw bestelling voor haar rekening. Voor zover mogelijk, wordt uw bestelling in één pakket bezorgd. Indien zulks niet mogelijk is, omwille van het volume of wegens voorraadbeperkingen, ontvangt u de bestelling in een zogenaamde “deelzending(en)”. In dit geval worden u geen extra verzendings- en behandelkosten aangerekend.

Levering in Nederland

Voor leveringen in Nederland neemt Maserviceonline uw bestelling over en wordt bezorgd door TNT post. Voor het overige gelden dezelfde condities als in België..

Levertermijn

De daadwerkelijke levertermijn van het merendeel van alle online geplaatste bestellingen hangt nauw samen met de voorraadindicatie. Algemeen, en indien voorradig, geldt een levertermijn van 3 (3) werkdagen in België en Nederland, na betalingsontvangst. Indien niet voorradig geldt een levertermijn van vijf (5) werkdagen, onder voorbehoud van uitzonderingen. Genoemde levertermijn kan verlengen rond feestdagen, zoals kerst en pasen. Voor levering op de Waddeneilanden moet met minimaal één extra werkdag rekening worden gehouden. Levertermijnen voor overige landen variëren. Gelieve hiervoor contact met ons op te nemen..

Retourneren & Defecten

Algemeen
Redenen om uw product/bestelling terug te sturen:
- u heeft zich vergist of u bent ontevreden (tevredenheidsgarantie)
- levering van een defect of verkeerd product
- productschade opgelopen tijdens transport
- defect van uw product tijdens de garantieperiode
In dit geval is er sprake van een retourzending. Hierna volgt een korte omschrijving hoe u tewerk moet gaan voor het terugsturen van uw geleverd(e) product(en).

Opgelet! Uw retourzending moet gefrankeerd zijn. Ongefrankeerde zendingen worden geweigerd. Vermeld steeds uw bank- of gironummer wanneer u de zending terugstuurt. Dit versnelt de terugbetaling van de door u gemaakte verzendingskosten, indien van toepassing. Meer info over de ontvankelijkheid van uw retourzending, volgt hierna.

Retourprocedure
- neem altijd eerst via e-mail contact met ons op
- voeg steeds een kopie van uw factuur bij de retourzending
- een duidelijke omschrijving van uw klacht/probleem
- de retourzending bevat het totale product
- een stevige verpakking van uw retourzending
- uw contactgegevens (e-mailadres en/of telefoonnummer)
- uw terugzending voldoende gefrankeerd is

Retouradres
Stuur uw product(en) terug naar het volgende adres:
Onderdelenwebshop
Vrijheidsstraat 6 bus 3
B-3910 Neerpelt

Telefoon : +32 (011) 661 390
e-mail : info@onderdelenwebshop.be

Retourkosten
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, behalve wanneer - het ontvangen artikel defect is of
- Onderdelenwebshop het verkeerde product heeft geleverd.

Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode
Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij Onderdelenwebshop. Wij willen dat u tevreden bent met uw aankoop. Wij hebben er dan ook alle begrip voor dat u zich heeft vergist bij de keuze van uw aankoop of dat u misschien ontevreden bent over de wijze waarop de bestelling is verlopen. In zulke gevallen, heeft u de gelegenheid om binnen veertien (14) dagen uw aankoop terug te sturen naar Onderdelenwebshop (adres zie boven). Hierbij dient u de volgende punten nauwlettend in acht te nemen:
- het product moet compleet zijn
- teruggestuurd in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking
Beschadigde en/of gebruikte producten worden niet terugbetaald. De kosten en het risico voor het terugsturen van uw aankopen zijn voor rekening van de klant. Deze afkoelingsperiode van veertien (14) dagen geldt uitsluitend voor consumenten.

Producten die niet voor terugbetaling in aanmerking komen:
- geopende verbruiksartikelen
- beschadigde artikelen, te wijten aan het ondeugdelijk gebruik cq. hanteren van klant
- incomplete artikelen
- modules

Defect bij ontvangst
Ontvangen artikel blijkt defect of verkeerd
Een product dat direct na aanschaf verkeerd of defect blijkt te zijn, moet binnen acht (8) dagen in het bezit van Onderdelenwebshop zijn. Bij defecte of verkeerde producten direct na aanschaf of bij vermoeden van een defect product direct na aanschaf geldt dat u onmiddellijk met ons contact dient op te nemen via e-mail, info@onderdelenwebshop.be

Ontvangen artikel is defect gegaan acht (8) dagen na ontvangst
Defecten of bij vermoeden van defect, acht dagen na ontvangst van uw aankoop, dient u onmiddellijk contact met ons op te nemen. Voor contactinformatie, zie vorige paragraaf.

In beide gevallen zijn de portkosten voor het terugzenden van de aankopen voor rekening van Onderdelenwebshop. De verzendkosten alsmede het vervangartikel of gerepareerd product komen ten laste van Onderdelenwebshop.

Transportschade
Aanvaard NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst. In dit geval neemt de postbode het pakket terug in ontvangst en is verplicht het pakket aan Onderdelenwebshop te bezorgen. Breng Onderdelenwebshop via e-mail onverwijld van de klacht op de hoogte.
Aanvaard u het pakket wel, en de inhoud blijkt beschadigd te zijn, dient u de verpakking te bewaren en onmiddellijk hiervan melding te maken via e-mail (info@onderdelenwebshop.be).

Garantie

Algemene Informatie
Gedurende de garantieperiode borgt uw leverancier voor zowel de kwaliteit als het degelijk functioneren van uw artikel(en). Defecten die tijdens deze garantieperiode ontstaan, die niet te wijten zijn aan ondeugdelijk gebruik vanwege de gebruiker, dient u steeds bij Onderdelenwebshop via e-mail te melden.

Garantieduur
Onderdelenwebshop neemt haar producten bij diverse leveranciers af, en is daardoor afhankelijk van de door haar leveranciers gehanteerde garantietermijnen. Doorgaans is de fabrieksgarantie voor onderdelen drie (3) maanden. Vereiste hierbij is dat het betreffende onderdeel door een erkend installateur werd geïnstalleerd. Voor overige artikelen kan de garantieduur sterk variëren. Bij vragen over de garantieduur kan u zich tot ons wenden.
Klachten en problemen
Klanttevredenheid, daar draait het allemaal om bij Onderdelenwebshop. Onze klantenservice helpt u dan ook graag verder bij al uw vragen en/of opmerkingen betreffende uw aankoop of ondersteuning bij uw aankoop.
U kan dit doen via:
1. e-mail: info@onderdelenwebshop.be OF
2. telefonisch: +32 (0)11 661 390.
Contact
Onderdelenwebshop
Vrijheidsstraat 6 bus 3
B-3910 Neerpelt
BELGIE
Tel. +32 (0)11 661 390
e-mail: info@onderdelenwebshop.be
url: www.onderdelenwebshop.be

Bereikbaarheid
maandag t/m vrijdag (van 10:00 tot 17:00)

Status van uw bestelling

De status van uw bestelling kan geverifieerd worden aan de hand van het bestelnummer (bijvoorbeeld 4658) op uw online-factuur, die u via e-mail heeft ontvangen bij het plaatsen van uw bestelling. Nadat uw bestelling per e-mail werd bevestigd, ontvangt u kort daarna via e-mail nadere details over de status van uw bestelling.